امسال دستگاه محبوب و پرطرفدار پلی استیشن ۴ رونمایی شد و این بار هم سونی دستگاه جدید و پرکاربردی به جهانیان معرفی کرد که حداقل تا ۱۰ سال دیگر هم همچنان به قوت خودش باقیست

و علت آن هم طرفداران پر جنب و جوش و خواهان زیاد آن است که اجازه افت این دستگاه را نمی دهند.
معرفي  PS4
۱- سخت افزار زیر شاخه ای
پردازنده شخصی سازی شده توسط AMD
CPU هشت هسته ای جگوار (۶۴ بیتی)
رم ۸ گیگابایتی GDDR5 که با قدرتی که دارد نمایش اطلاعات را با سرعت ۱۷۶/ثانیه ممکن می سازد
پردازنده (کارت) گرافیکی AMD با موتور Radeon
حافظه درونی پرقدرت با پورت USB 3.0
ست وسایل گیمینگ با کیفیت و یکدست که هر گیمری را به وجد آورده و با بیشتر رایانه ها همخوانی دارد
اگر با وجود این همه جزئیات بالا حتی یک ذره هم به وجد نیامدید کافی است تریلر و کیفیت اجرای بازی هایی چون؛  Destiny، Watch Dogs، Killzone: Shadow Fall، Deep Down،The Witness،Knack و Drive Club را ببینید، آن وقت جور دیگری به این کنسول بازی نگاه می کنید!
۲- قیمت
سونی پلی استیشن جدید را رونمایی و مشخصاتش را هم به نحوی کاملا اعلام کرد، اما نمی دانیم چرا حرفی از قیمت تصویب شده آن به میان نیاورد؟ حتما دلیل خاصی وجود دارد که آن ها از این کار جلوگیری می کنند. تنها لغتی که از قیمتش داریم، پیامی از رئیس جمهورشان آقای Shuhei Yoshida بود که گفت: “سبک و ساختاری که ما برای نسل جدید پلی استیشن در نظر گرفتیم برعکس شکل و ظاهرش به دلیل شیوه کار بر روی آن خرج زیادی برای ما به همراه نداشت، بنابراین مصرف کنندگان می توانند با قیمتی مناسب آن را خریداری کنند”.
۳-قدرت، روشنایی، به اشتراک گذاری
یکی از ویژگی های PS4 که جای بحث زیادی دارد، آپدیت شدن دسته بازی جدید آن DualShock 4 است. در اولین نگاه، چیزی که به چشم می خورد، به روز شدن طراحی (بلند تر، خوش دست تر و اضاقه شدن یک تاچ پد با دو استیک چرخشی است. مورد بعدی، پد دو نقطه ای خازنی آن است که شامل یک مکانیزم کلیکی شده و گیمر ها می توانند یک جاذبه به نوعی جدید را از کار با این دستگاه عجیب الخلقه انتظار داشته باشند!
قسمت نورانی بالای دسته سه LED دارد که حالت های مالتی پلیر (چندین نفره) را نمایش می دهد. تفاوت این سه رنگ قابل تغییر، شناسایی آسان تر گیم پلی و تشخیص وضعیت بازی است؛ مثلا با استفاده از آن می توانید بفهمید که چه قدر جان مصرف کرده اید و … .
انتظار می رفت این چراغ ها دارای دوربین های درون ساختی باشند تا چشم ها را تعقیب کنند و با استفاده از آن دید بهتری از بازی به کاربر داده و به نوعی حسی تام به گیمر بدهند! شاید علت قرار گیری این شش سنسور محوری (۳ محور گردش نما یا زیروسکوپ – ۳ محور شتاب سنج) بهبود یافته هم همین باشد.
۴- بهبود کنترل بوسیله حرکات حسی
این طور که به نظر می رسد با نسلی جدید از ابزار بازی با این قابلیت رو به رو هستیم؛ قابلیتی که در بیشتر کنسول ها مانند Wii Remote و XboX Kinect و … به کار رفته است.
این بار ps4  از دو دوربین حساس با پهنای دید ۸۵ درجه انجل استفاده می کند که امکان حس پردازی و لذت گیمر از فضای موجود را چندین برابر می کند.
این دوربین ها علاوه بر امکان کنترل بازی به وسیله حرکت های فیزیکی، اجازه می دهند تا کاربران با این قابلیت تشخیص چهره حتی به کنسول بازیشان وارد شوند و آن را از بازی دیگران بدون اجازه صاحبان نجات دهند!
علاوه بر آن، چهار میکروفون هم در داخل وجود دارند تا حتی کوچکترین صدا و منبع آن ها را شناسایی کنند که با ترکیب این قابلیت زیبا، به دلیل اعمال حرکات بدنی و صدایش حس بهتری نسبت به بازی دارد و به نوعی با آن محشور می شود!!!
۵- بازی حتی هنگام آپدیت!
مثل تبلت و گوشی هوشمند، حالا این قابلیت برای ps4 هم به وجود آمده. جدای از آن قابلیت به نام “Suspend mode” (حالت معلق) وجود دارد که زمان بوت کنسول، اجرای بازی، و بارگزاری بازی ذخیره شده را به نحو چشمگیری کاهش می دهد (چیزی شبیه Sleep Mode در رایانه)؛ به نحوی که دکمه پاور را بزنید و بار دیگر پس از روشن شدن کنسول از همانجا بازی کنید!
۶- نمایشگر دوم
شاید این به نوعی ترکیب پی اس فور با پس اس ویتا باشد؛ به معنای واقعی یعنی شما در داخل یکی از این کنسول ها بازی می کنید، سپس از نقطه ای دیگر از منزلتان با استفاده از ارتباطات وای فای ادامه بازی را با دستگاهی دیگر انجام می دهید! که این قابلیت بوسیله تکنولوژی ابری Gaikai سونی که به عنوان یک سرور بازی عمل می کرد، ایجاد شد.
همچنین جالب است بدانید به تازگی اپی برای کاربران iOS و اندروید نوشته شده که که با استفاده از آن بتوانند تنظیمات بازی شان را تغییر دهند.
7- اشتراک گزاری آسان شد!
با استفاده از قابلیت جدید دسته پلی استیشن ۴، کاربران می توانند با استفاده از دکمه ضبط، چند دقیقه آخر بازی شان را ثبت و آن ها را در هر سایت اشتراک گزاری که دوست دارند از فیسبوک گرفته تا توئیتر و … آپلود کنند و به نوعی به دوستانشان پز حرفه ای بودنشان را بدهند!
علاوه بر این ها سونی خبر می دهد شبکه ای اشتراک گزاری زنده اینترنتی به نام UStram با PS4 همگام و به نوعی بازسازی شده تا کاربران ویدئو هایشان را به طور زنده آنجا نمایش دهند و با هم به رقابت بپردازند، ضمن این که امکان نظر دادن و گفتگو با یک دیگر هم وجود دارد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *