اولین مشخصات از پردازنده AMD Ryzen 7 9800X3D لو رفت؛ غول گیمینگ جدید تیم سرخ با 8 هسته در راه است

بر اساس گزارش‌های اخیر، به تازگی طراحی جعبه و مشخصات اولیه CPU گیمینگ بعدی AMD توسط افشاگر معروف، Moore’s Law is Dead، فاش شده است. در ادامه این خبر شهر سخت افزار به بررسی مشخصات افشا شده از پردازنده گیمینگ AMD Ryzen 7 9800X3D می‌پردازیم.

اینطور که به نظر می‌رسد بزرگترین رقیب تراشه‌های AMD در حال حاضر، سری پردازنده‌های Core Ultra 200K اینتل نیست، بلکه پردازنده Ryzen 7 9800X3D خودی است که انتظار می‌رود به زودی معرفی شود. AMD بارها ثابت کرده است که حضور 3D V-Cache در پردازنده های Ryzen می‌تواند عملکرد گیمینگ پردازنده را به صورت قابل توجهی افزایش دهد.

البته این قضیه شامل تمام پردازنده‌های X3D ای ام دی نمی‌شود. در اصل مدل‌های 8 هسته‌ای که دارای یک CCD و یک لایه 3D V-Cache که بر خلاف پردازنده‌های سطح بالاتر با هسته‌های بیشتر تغییری در نحوه مدیریت لود کاری بین CCDها ایجاد نمی‌کنند، بهترین عملکرد گیمینگ را نشان داده‌اند.

اکنون شایعه شده است که تیم سرخ پردازنده گیمینگ Ryzen 7 9800X3D را در اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر عرضه می‌کند. این موضوع هم‌اکنون توسط چندین منبع آگاه منتشر شده است، اما هنوز تاریخ دقیق عرضه این پردازنده تایید نشده است. با این حال، اکنون اطلاعاتی از این پردازنده منتشر شده که انتظار می‌رود AMD فقط با شرکای خود به اشتراک بگذارد.

لازم به ذکر است در این اسلایدهای مارکتینگ لو رفته از AMD، اشاره ای به معرفی و عرضه پردازنده‌های 9950X3D و 9900X3D در کنار 9800X3D نشده است. این امر نشان می‌دهد این پردازنده‌ها احتمالاً در تاریخ دیگری عرضه خواهند شد.

طبق گزارش‌ها، ای ام دی CPU جدید را به عنوان «بهترین پردازنده برای بازی های درجه یک» تبلیغ می‌کند. شایان ذکر است که این CPU پس از پردازنده‌های سری Core Ultra 200K اینتل عرضه خواهد شد، بنابراین احتمالاً AMD از عملکرد پردازنده‌های اینتل آگاه است و با این وجود عنوان بهترین پردازنده را برای Ryzen 7 9800X3D انتخاب کرده است. پس انتظار می‌رود عملکرد این پردازنده در گیمینگ از همتاهای Core Ultra بهتر باشد.

گفته می‌شود شرکت AMD قصد دارد پردازنده‌ی گیمینگ جدید خود را به همراه یکی از بازی‌های پرطرفدار به گیمرها معرفی کند. این احتمال وجود دارد که پردازنده Ryzen 7 9800X3D با بازی Call of Duty: Black Ops 6 در یک باندل تمام گیمری همراه شود، اگرچه این امر هنوز تایید نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =

پربازدیدترین ها