به حقیقت پیوستن رؤیای بازی‌خورها:مایکروسافت اتاقتان را به محیط بازی تبدیل می‌کند

 

 نمایشگاه CES امسال فناوری‌هایی را به خود دیده که تجربه باورنکردنی غرق شدن در دنیای مجازی را به کاربران هدیه می‌دهند. مایکروسافت هم در این زمینه بی‌کار ننشسته و با استفاده از دو محصول کم‌نظیر یعنی ایکس‌باکس و کینکت یکی از رؤیاهای همیشگی بازی‌خورها را به واقعیت تبدیل کرده است.

مایکروسافت همچنان بدون یک کیوسک نمایشی یا حتی کنفرانس مطبوعاتی، حضور خود را در نمایشگاه CES امسال پررنگ‌تر می‌کند. امروز این کمپانی در کنفرانس مطبوعاتی سامسونگ حضور پیدا کرد و پروژه جدید تیم تحقیقات خود را معرفی نمود.

وبسایت خبری Next at Microsoft از پروژه‌ای به نام IllumiRoom (اتاق نور) گزارش داده که همان‌طور که در تصویر بالا می‌بینید از یک کنسول ایکس‌باکس و یک دستگاه کینکت تشکیل شده است. بنا به گفته تیم تحقیقاتی مایکروسافت، ابتدا کینکت اتاق شما را اسکن می‌کند و سپس فناوری جدید تصاویر را خارج از صفحه تلویزیون به شما نشان خواهد داد.
 
بعید نیست که این فناوری با نسل آینده ایکس‌باکس هم سازگار باشد و بازی‌خورها به زودی بتوانند این معجزه مایکروسافت را تجربه کنند.

به این ترتیب، زمانی که شما دارید مثلاً نسخه آینده Halo را بازی می‌کنید، نه تنها این بازی را در صفحه نمایش تلویزیون خود می‌بینید، بلکه تصاویر بازی روی دیوارهای اتاق شما هم منعکس می‌شوند. این فناوری قرار است بازی‌خورها را بیش از پیش در فضای بازی‌هایشان غرق کند. مایکروسافت می‌گوید که تمامی این تصاویر واقعی هستند و هیچ جلوه‌های ویژه‌ای به آن‌ها افزوده نشده است.

این پروژه مسلماً بسیار شگفت‌آور است و به پروژه‌ای شباهت دارد که مایکروسافت چند ماه پیش پروانه انحصاری آن را به ثبت رساند. این فناوری احتمالاً از مرحله تحقیقات عبور خواهد کرد و شاید برای نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس به یک محصول واقعی تبدیل شود. مایکروسافت اعلام کرده که در ماه‌های آینده اطلاعات بیش‌تری درباره چگونگی ساخت این فناوری منتشر خواهد کرد.

 

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *