شرکت تحقیقاتی گارتنر در گزارش اخیر با اشاره به شواهد موجود و با استناد به بررسی‌های صورت گرفته اعلام کرده است

که در سال جاری و سال ۲۰۱۴ خرید و به‌کارگیری نرم‌افزارهای CRM بالاترین اولین شرکت‌ ها و سازمان‌هایی است که قصد دارند در حوزه فناوری اطلاعات هزینه بیشتری صرف کنند.
CRM (مخفف Customer Relationship Management) به معنای ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری است و به مجموعه فرآیندها و فناوری‌هایی اطلاق می‌شود که با استفاده از آنها می‌ توان خدمات بهتر، عمیق‌ تر و مطلوب‌ تری به مشتریان ارائه نمود.
شماران سیستم به نقل از نتورک ورلد، نرم‌افزارهای ERP و نرم‌افزارهای اداری، به ترتیب جایگاه دوم و سوم این رتبه‌بندی را به خود اختصاص داده‌اند.
ERP (برنامه‌ریزی منابع سازمانی = Enterprise resource planning) به طیفی از نرم‌افزارهای مورد استفاده در بهبود عملکرد یک سازمان گفته می‌شود.
بنا به تحلیل گارتنر، امروزه سازمان‌ها بر (نگهداری از مشتری و کسب رضایت وی و نیز جذب مشتریان جدید) متمرکز شده‌اند و به همین دلیل به هزینه کردن برای خرید نرم‌افزارهای CRM علاقه بسیاری نشان می‌دهند.
همچنین اقتضائات فناوری اجتماعی و همراه نیز از دیگر عوامل تشدید این علاقه است، با این تفاوت که در ابزار همراه تغییرات اجتماعی سریع‌تر از آن چه که در شبکه‌های اجتماعی شاهد هستیم، به وقوع می‌ پیوندد.
بر اساس این گزارش، در کشورهای اروپای شرقی و در منطقه آسیا و اقیانوس آرام، ERP اولویت اول برای هزینه در حوزه فناوری اطلاعات است، نه CRM.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *