با استفاده از سنسور کینکت، اجسام واقعی را حرکت دهید!

با استفاده از سنسور کینکت، اجسام واقعی را حرکت دهید!حسگر حرکتی کینکت که در اصل به عنوان روشی برای کنترل بازی‌های ویدیویی توسط مایکروسافت عرضه شد، مدت‌ها است کاربردهای خلاقانه پیدا کرده و گاه حتی ناجی جان انسان‌ها شده است.

 

فناوری تشخیص حرکت کینکت مایکروسافت علاوه بر بازی‌های ویدیویی به بسیاری از حوزه‌های دیگر هم وارد شده و اخیراً حتی در کمک به افراد دچار سکته نیز به کار گرفته شده است. این هفته هم «مؤسسه فناوری ماساچوست» MIT ویدیویی را منتشر کرد که یکی از جالب‌ترین کاربردهای کینکت تا به امروز را نشان می‌دهد: راهی برای کاربران تا بتوانند با اجسام واقعی ارتباط برقرار کنند، آن هم از طریق رابطی که بر اساس حرکات کاربر تغییر می‌کند.

در این پروژه که inFORM نامیده شده، سنسور کینکت را بالای سر فرد می‌گذارند تا بتواند حرکات دست و بازوی او را تشخیص دهد. این اطلاعات سپس به مکان دیگری فرستاده می‌شود که تعدادی ستون مربعی روی یک میز کار گذاشته شده و می‌توانند در راستای عمود بالا و پایین شوند. نتیجه نهایی این است که وقتی فرد دستان و بازوهای خود را جابه‌جایی می‌کند، دوبین کینکت اطلاعات را به میز می‌فرستد و ستون‌های مربعی همراه با حرکات بالا و پایین می‌شوند.

این ویدیو نشان می‌دهد که ستون‌های متحرک می‌توانند یک توپ را تکان دهند؛ اما این فناوری می‌تواند حرکت‌های دیگری را نیز ایجاد کند؛ مثلاً ایجاد تصور ورق زدن یک کتاب. محققین MIT معتقدند فناوری inFORM می‌تواند کاربردهای عملی داشته باشد: «یکی از حوزه‌هایی که داریم رویش کار می‌کنیم، اطلاعات مکانی-جغرافیایی است؛ از جمله نقشه، سیستم اطلاعاتی جغرافیایی GIS ، مدل‌های زمینی و مدل‌های مهندسی. مهندسین و نقشه‌کش‌ها هم می‌توانند طراحی‌های 3 بعدی را به شکل فیزیکی ببینند و بهتر درک کنند، به اشتراک بگذارند و درباره آن طرح‌ها بحث کنند.»

این کاربرد کینکت مسلماً بسیار شگفت‌آور است؛ اما امیدواریم بتواند از محیط صرفاً دانشگاهی مؤسسه MIT خارج شود و به یک واقعیت تبدیل گردد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *