نوعی بدافزار در بازی های کرک شده به صورت مخفی وجود دارد که می‌تواند وارد کامپیوتر گیمرها شده و رمزارز استخراج کند. نسخه بعضی بازی های رایگان مانند GTA V ،NBA 2K19 و Jurassic World Evolution حاوی نوعی بد افزار به نام Crackonosh است که به صورت مخفیانه وارد سیستم کامپیوتر گیمر شده و از آن برای استخراج رمز ارز استفاده می کند. طبق اطلاعات منتشر شده این بدافزار از سال ۲۰۱۸ تاکنون وجود داشته و توانسته دو میلیون دلار رمز استخراج کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک محقق امنیتی از شرکت Avast به نام دنیل بینز می‌گوید سیستم های آلوده کاربران معمولاً دچار کندی شده و همچنین همراه با افزایش هزینه برق کاربر خواهد بود. بدافزار شناسایی شده از کامپیوتر گیمر به‌طور کامل استفاده می کند به طوری که امکان مصرف آن در موارد دیگر غیرممکن می‌شود.

تعداد کامپیوترهای آلوده به بدافزار در سراسر دنیا به حدود ۲۲۰ هزار نفر می‌رسد و اکنون نیز به طور روزانه این بد افزار حدود ۸۰۰ کامپیوتر را آلوده میکند. در واقع این آمار مربوط به کامپیوتر هایی است که از آنتی ویروس شرکت Avast استفاده می‌کنند و ممکن است تعداد کامپیوترها در آمار واقعی بسیار بیشتر از این باشد.

این محقق امنیتی شرکت سازنده این بدافزار را کشور جمهوری چک دانسته و معتقد است استفاده از از نرم افزارهای کرک شده همیشه پر خطر بوده از طرفی می‌تواند برای هکرها نیز سودمند باشد. البته این اولین باری نیست که هکرها به سراغ گیمرها می روند. از آغاز شیوع ویروس کرونا حمله‌های سایبری ۳۴۰ درصد افزایش یافته و طبق گفته محققان تدابیر امنیتی برای بازی های ویدیویی هر لحظه در برابر خطر نفوذ و دسترسی هکرها قرار دارد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *