هر چند فصل جدیدی از ورود ساعتهای هوشمند در دنیای آی تی شروع شده، اما باید بدانیم که ساعتهای هوشمند

ایده ای جدید نیست. مایکروسافت، گوگل، سامسونگ و اپل هر کدام دنبال ساعت جدیدی هستند با ویژگی های خاص خود.ساعتهای جدید، ابزارهای کامپیوتری متصل به اینترنت هستند که طراحان با اتصال آن به موبایل و گوشی هوشمند ارتباطات نوینی را خلق می کنند.
به همین خاطر نگاهی تصویری – تاریخی به ساعتهای هوشمند می اندازیم:
IBM WatchPad
سال 2001 آی بی ام و سیتیزن ژاپن ساعت تحت لینوکس ساخته و نام آنرا WatchPad گذاشتند. بعدا روی ان سیستم عامل ناول گذاشتند تا یونیورسال شده و با انواع سرور و دسکتاپ و لپ تاپ آن زمان سازگاری داشته باشد.
واچ پد نمایشگر QVGA داشت و 320 در 240 پیکسل بود.در خود بلوتوث داشت و Acceleromater و سیستم عامل لینوکس 2.4 روی آن نصب شده بود. مشکل آن باطری ضعیفی بود که فقط چند ساعت دوام داشت.
ساعت دیگری که هم زمان گل کرد Matsucom onHand PC بود که روی خود تقویم، دفترچه تلفن، دفترچه یادداشت و 4 گیم و جوی استیک برای کار با ساعت در خود جای داده بود.
2002 Fossil Wrist PDA
ساعت موسوم به فسیل، عرضه شده در سال 2002 در واقع همان پی.دی.ای  یا دستیار دیجیتالی بود که روی ساعت قرار داده شده بود. 190 کیلوبایت مموری داشت و 1100 آدرس، 5 هزار آیتم برای انجام کار، 800 قرار و ملاقات کاری و 350 مورد اضافی برای ذخیره دیتا روی ان جا داشت. سعی شده بود تمام توانایی های PDA ها را در سال 2002 یک جا روی ساعت عرضه کند.
2006 Microsoft Spot
مایکروسافت تحت فناوری آبجکتهای هوشمند شخصی یا Spot ساعت هوشمند خود را در سال 2006 عرضه کرد. به طور خودکار در هر جا که می رفتید ساعت تنظیم محلی می شد، ساعت را به شما می گفت و اعلام می کرد، پیام های هشدار و نیز پیام های فوری و حساس را به شما می داد، موسیقی تحت فرمت wma را پخش می کرد. اطلاعات از طریق موج رادیویی اف ام منتقل می شد. از طریق ام اس ان مسنجر و نیز آتلوک می شد به پیام ها و ساعات ملاقات نیز نگاهی انداخت. بدلیل کوچک بودن نمایشگر و اطلاعات کم نمایش داده شده و عدم استقبال، در سال 2008 پروژه جمع شد.
2007 Sony Ericsson MBW-150
سازگار کردن اطلاعات موبایل با ساعت فکر بکری بود که روی این ساعت سونی اریکسون بکار گرفته شد.از طریق بلوتوث با موبایل های سونی اریکسون سازگاری داده شده و بهم متصل می شدند. وقتی تلفن زنگ می خورد ساعت ویبره شده و می لرزید. اسم تماس گیرنده و شماره آن نشان داده می شد. پیام های دریافتی را نیز نشان می داد.
2009 Samsung S9110
این محصول سامسونگ، هم تلفن است و هم ساعت! در سال 2009 وقتی به بازار آمد، کوچکترین ساعت-تلفن جهان شناخته شد. صفحه لمسی 1.76 اینچ همراه با بلوتوث و پخش ام پی تری و نیز دریافت کننده ایمیل. 40 مگابایت حافظه داخلی داشته و اسپیکر داشته و صدای کاربر را شناخته و دستور را اجرا می کرد.
2010 iPod Nano
اگر دنبال ساعت با سیستم عامل iOS می خواهید تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک بند به آی پاد نانو ببندید و از تمام امکانات آن استفاده کنید.
2011 Wimm Watch
یکی از اولین ساعتهای مجهز به سیستم عامل آندروید است که بعدا در تابستان 2012 در شراکت با کمپانی های علاقمند، کیت خود را به انها داد.

2012 Sony Smartwatch
ساعت هوشمند سونی  نقش دومین اسکرین را برای موبایل آندرویدی شما ایفا می کند. اخیرا سونی انرا آپدیت کرده و می گوید 200 اپ آندرویدی روی ان کار می کند. خواندن ایمیل ها، اس ام اس ها و وصل شدن به توئیتر و … را انجام می دهد.

2012 Pebble
پبل، بهترین ساعت هوشمند موجود در بازار است. با آندروید و اپل سازگاری دارد اما با بلک بری و ویندوز فعلا کار نمی کند. دادن هشدار نسبت به پیام های و تلفن های جدید، اس ام اس، آی مسیج، تقویم و پیام های فیس بوکی و توئیتری و … را در خود جای داده است.
2013 Martian Passport
دارای سرویس صوتی مشابه سیری siri  اپل است که با صدای شما به موبایل وصل شده و تمام کارهای ممکن را انجام می دهد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *