اگر شما هنوز از گوگل کروم استفاده نکرده‌اید، حتما این کار را بکنید. هنگامی که صحبت از سرعت مرورگر به میان می‌آید، موزیلا و مایکروسافت نمی‌ توانند با گوگل رقابت کنند. در صورتی که بخواهید، کروم می‌تواند با اعمال برخی تغییرات از این هم سریع‌تر شود.

برای کمک به این هدف، در اینجا برخی افزونه‌های رایگان کروم و ترفندهای آن را جمع‌آوری کرده‌ایم. افزایش قدرتی را که فراهم می‌کنند، تجربه کنید و خواهید دید طی چند روز چه تاثیری روی وب گردی شما خواهد گذاشت.
اگر شما جزو کاربران حرفه‌ای محسوب می‌شوید، می‌توانید از گزینه‌های تجربی کروم که از پردازشگر مرکزی و پردازشگر گرافیکی شما استفاده می‌کنند تا وب گردی‌ تان را بهبود بخشند، بهره ببرید.
این گزینه‌ها در یک منوی پنهان کروم قرار دارد تا کاربران عادی به‌طور اتفاقی با دست کاری آنها مرورگرشان را از بین نبرند؛ ولی ما به توصیف این گزینه‌ها و چگونگی کارکرد آنها خواهیم پرداخت.

افزونه‌های قدرتمند
اگر به فروشگاه وب کروم بروید، مجموعه گسترده‌ای از برنامه‌های کروم را خواهید دید که مرورگرتان را با بازی‌ها، شبکه‌های اجتماعی، نرم‌افزارهای پخش موسیقی و… تکمیل می‌کند. افزونه‌هایی که در اینجا به آنها می‌پردازیم، به این منظور طراحی شده‌اند که کروم را کم‌حجم‌تر و موثرتر کنند.

FastestChrome: این افزونه همان‌طور که از نام آن انتظار می‌رود، یک‌ سری ابزار صرفه‌جویی در زمان به مرورگر می‌افزاید. این قابلیت‌ ها شامل برخی ابزار سطحی است؛ ابزاری مانند نمایش یک پنجره حاوی توضیحاتی از کلمه انتخاب شده و ارائه گزینه‌ای برای جستجوی آن عبارت در موتورهای جستجوی مختلف.
افزون بر این، این افزونه به شما اجازه می‌دهد «تبدیل خودکار متن URL به لینک‌ های قابل کلیک‌ کردن» را انتخاب کنید البته قابلیت «صفحات بی‌ پایان» آن، به‌طور خودکار، صفحه بعدی یک وب‌ سایت را بارگذاری می‌کند؛ بنابراین زمان ارزشمند خود را برای کلیک‌ کردن دکمه «بعدی» و انتظار برای بارگذاری صفحه هدر نمی‌دهید.

پیمایش سریع گوگل (Google Quick Scroll): این افزونه مستقیما شما را به عبارات جستجویی هدایت می‌کند که در وب‌ سایت‌ها به دنبالشان هستید. با نصب این افزونه، هر زمان که لینک جستجو را کلیک کنید، یک قسمت کوچک که حاوی نمایی از متن انتخاب شده در نتیجه جستجوی شماست در گوشه سمت راست و پایین مرورگر شما باز می‌شود. با کلیک روی آن، کروم بدون هیچ مشکلی شما را به آنجا می‌فرستد.

جعبه ابزار کروم (Chrome Toolbox): با نصب این افزونه می‌توانید چند بوک‌ مارک را با یک کلیک باز کنید تا اطلاعات فرم‌های ثبت‌ نشده را در حافظه نهان قرار دهید؛ با این کار دیگر نیاز نیست هرزمان که یک پروفایل جدید می‌سازید، دوباره اطلاعات را از ابتدا تایپ کنید. همچنین برای بزرگ‌ کردن تصاویر و ویدئوها از داخل خود مرورگر می‌توانید از آن استفاده کنید.** مواظب باشید

برای دسترسی به گزینه‌های مخفی کروم باید در نوار آدرس کروم عبارت /chrome://flags‌‌ را تایپ کنید. صفحه‌ای باز می‌شود که حاوی تعداد زیادی گزینه است که مستقیما روی کارایی مرورگر تاثیر می‌گذارند.

اولین چیزی که در این صفحه خواهید دید، یک هشدار بزرگ است که اعلام می‌کند این تغییرات ممکن است خطرناک باشد! این قابلیت‌ های تجربی ممکن است در هرزمان تغییر کنند، خراب یا ناپدید شوند. هیچ تضمینی وجود ندارد که با فعال‌کردن هریک از این موارد، مرورگر شما از کار نیفتد! جدای از مزاح، مرورگر شما ممکن است تمام اطلاعات شما را پاک کند یا امنیت و حریم خصوصی شما به‌صورت غیرمنتظره‌ای در معرض خطر قرار بگیرد. هر موردی را که فعال کنید برای تمام کاربران این مرورگر فعال می‌شود، پس لطفا با احتیاط ادامه دهید! اگرچه مواردی که در اینجا صحبت می‌شود تنها ممکن است خطاهای ساده رندر‌کردن را باعث شود، ولی بهتر است احتیاط بیشتری به خرج دهید.

تغییر کلیدها: منوی نشانه‌های گوگل کروم، فهرستی بلند از گزینه‌های تجربی نمایش می‌دهد که تنها چند گزینه آنها روی کارایی تاثیر می‌گذارد که در زیر آورده شده‌ است.

نادیده گرفتن فهرست مواردی که باید در مک، ویندوز، لینوکس و سیستم‌عامل کروم رندر شود: این گزینه، فهرست موارد نرم‌افزاری مورد نیاز برای رندرشدن در کروم را نادیده می‌گیرد و شتاب‌ دهنده پردازشگر گرافیکی را روی پیکربندی پشتیبانی نشده سیستم اعمال نمی‌کند. اگر از درایورهای تجربی پردازشگر گرافیکی استفاده می‌کنید، روشن‌کردن این قابلیت، زمان بارگذاری بازی‌ها و ویدئوها را کوتاه‌تر می‌کند.

ترکیب پردازشگر گرافیکی روی تمام صفحات: این گزینه، ترکیب شتاب داده شده به وسیله پردازشگر گرافیکی را روی تمام صفحات وب اعمال می‌کند، نه فقط روی لایه‌های خاص. فعال‌کردن این گزینه ممکن است به شما سرعت بالاتری در آغاز به کار سیستم بدهد.

ترکیب واحدهای پردازشی: این گزینه یک واحد ثانویه پردازش روی سیستم‌های چند هسته‌ای در نظر می‌گیرد که مختص ترکیب صفحات وب است. فعال‌کردن این قابلیت، پیمایش روان‌تر را نتیجه می‌دهد؛ حتی اگر واحد اصلی پردازش مشغول انجام دیگر وظایف پردازشی خود باشد.

غیرفعال‌کردن اشکال دوبعدی شتاب داده شده: غیرفعال‌کردن این گزینه، پردازشگر گرافیکی را از رندر‌کردن اشکال دوبعدی باز می‌دارد و در عوض از پردازشگر مرکزی برای رندر‌کردن نرم‌افزار استفاده می‌کند.

غیرفعال‌کردن انیمیشن‌های شتاب داده شده CSS: هنگامی که ترکیب واحدهای پردازش فعال باشد، انیمیشن‌های شتاب داده شده CSS نیز روی واحد ترکیبی پردازش اجرا می‌شود؛ ولی اجرای انیمیشن‌های شتاب داده شده CSS، حتی بدون ترکیب‌کننده واحدهای پردازش، می‌تواند دسترسی به مقاصد بهره‌وری را آسان‌تر کند.

فیلترهای SVG که با پردازشگر گرافیکی شتاب داده شده‌ است: این گزینه پردازشگر گرافیکی شما را مجبور می‌کند به رندر فیلترهای «گرافیک‌های برداری قابل مقیاس‌ بندی» (SVG) شتاب دهد که می‌تواند فرآیند بارگذاری وب‌ سایت‌ هایی را که از تعداد زیادی سایه یا دیگر افکت‌های بصری استفاده می‌کنند، سرعت بخشد.

غیرفعال‌کردن Vsync پردازشگر گرافیکی: اگر شما یک بازیکن حرفه‌ای بازی‌ های رایانه‌ای باشید احتمالا درباره همگام‌سازی عمودی (Vertical Sync) شنیده‌اید. خاموش‌ کردن Vsync، همگام‌سازی با نرخ عمودی بازنمایش مانیتور را غیرفعال می‌کند. به‌عنوان مثال اگر مانیتور شما نرخ بازنمایش ۶۰ هرتز را داشته باشد، غیرفعال‌کردن Vsync به پردازشگر گرافیکی این امکان را می‌دهد که نرخ خروجی خود را سریع‌تر از ۶۰ هرتز قرار دهد.

بسته به پیکربندی سیستم و نسخه کروم‌تان، برخی از این گزینه‌ها ممکن است به‌طور پیش‌ فرض فعال نباشند و همچنین با توجه به درایورهای گرافیکی و به‌روزرسانی‌های نصب شده برای سیستم‌عامل، برخی از آنها ممکن است به‌طور کلی روی بهره‌وری تاثیر نداشته باشند.

با وجود این، کار‌کردن با این گزینه‌ها و تماشای وب‌سایت‌های مورد علاقه‌تان می‌تواند تجربه خوبی برای شما به همراه داشته باشد؛ ولی به‌طور کلی اشکال دوبعدی شتاب داده شده و گزینه‌های ترکیب پردازشگر گرافیکی، بیشترین فواید را به همراه خواهد داشت.

اگر شما به طور کلی یک سیستم سریع دارید و نرم‌افزارها، درایورها و مرورگر خود را به‌روز نگه داشته‌اید، ممکن است قبلا از برخی شکل‌های شتاب‌ دهی سخت‌افزاری استفاده کرده باشید که کارایی آنها می‌تواند کاملا مفید باشند.

در این حالت هم تجربه کار‌کردن با برخی قابلیت‌های پنهان در کروم می‌تواند تعدادی کارایی افزون را به‌طور رایگان در اختیار شما قرار ده

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *