
این روزها اپلیکیشنهای خبری از محبوبیت زیادی در بین کاربران تلفنهای هوشمند و تبلتها برخوردارند.
اپلیکیشن Pulse که یکی از دهها برنامه محبوب خبری در بازار برنامههای تلفنهای هوشمند است، با داشتن بیش از ۲۰ میلیون کاربر که روزانه ۱۰ میلیون خبر مختلف را در محیط این برنامه مرور میکنند، گزینه مناسبی برای سرمایهگذاری و تصاحب توسط شرکتهای بزرگتر به حساب میآید.
اینطور که گزارش وب سایت AllThingsD نشان میدهد، مدیران اپلیکیشن پالس با شرکتهای بزرگی در مذاکره برای فروش بودهاند که از جمله این شرکتها میتوان به یاهو، مایکروسافت و لینکداین اشاره کرد. اما به نظر میرسد برنده نهایی این مذاکرات، شبکه اجتماعی لینکداین بوده است و طبق شنیدهها، در حال حاضر مذاکرات نهایی بین دو مجموعه در حال برگزاری است.
رقم پیشنهادی خرید اپلیکیشن پالس بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون دلار تخمین زده میشود که برای شرکتی که کمتر از ۳ سال از زمان آغاز به کارش میگذرد، پیشنهاد چندان بدی نیست.
شبکه اجتماعی لینکداین از اوایل سال ۲۰۱۱ توجه ویژهای را روی پوشش رویدادهای خبری داشته است و به دست آوردن پالس میتواند فعالیتهای این مجموعه در این زمینه را به شکل ویژهای بهبود بخشد.
اپلیکیشن پالس در سال ۲۰۱۰ توسط دو فارغالتحصیل دانشگاه استنفورد تولید شد و از زمانی که استیو جابز در یکی از کنفرانسهای آن سال اپل به آن اشاره کرد، محبوب شد و تعداد کاربرانش به شکل چشمگیری افزایش یافت.
این اولین باری نیست که یک شرکت قصد خرید اپلیکیشن خبری را با قیمت میلیون دلاری دارد. سال گذشته CNN نیز در یک معامله ۲۰ تا ۲۵ میلیون دلاری، صاحب برنامه Zite شده بود.
هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!