همه محصولاتی که اپل تا 12 ماه آینده معرفی خواهد کرد
چرا قیمت سهام اپل از ۷۰۰ به ۴۰۰ دلار رسیده است؟ زیرا اپل از شرکتی پر از ایده‌ و بدون توقف، به شرکتی تبدیل شده که تنها برای سودهای سالانه و رشد ثابت برنامه‌ریزی کرده است.

و چرا به چنین شرکتی تبدیل شده است؟ چون عرضه محصولات جدید را متوقف کرد. آخرین باری که اپل یک محصول سخت‌افزاری جدید معرفی نمود، به اکتبر ۲۰۱۲ باز می‌گردد. از آن زمان ۱۰ ماه گذشته و هر روز به این مدت اضافه می‌شود. اما به گفته تیم کوک همه چیز در حال تغییر است.

بله! تیم کوک می‌گوید همه چیز در حال تغییر است:
ما به سختی در حال کار بر روی محصولات سخت‌افزاری جدیدی هستیم که قرار است در طول پاییز و سال ۲۰۱۴ معرفی شوند.

هنوز چیز خاصی معرفی نشده، اما با توجه به گزارش‌ و خبرهای موجود، اپل درصدد معرفی محصولات جدیدی است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد.
iOS 7 پاییز می‌آید:
همانگونه که شاید شما نیز بدانید، معرفی این محصول قطعی است. در‌واقع iOS 7 پیشتر معرفی شده و در حال حاضر، توسعه ‌دهندگان در حال محک زدن نسخه آزمایشی آن هستند.

iTunes Radio هم پاییز معرفی خواهد شد:
پس از یک سال انتشار خبرهای ضد و نقیض، اپل سرانجام سرویس آیتونز رادیو را معرفی کرد. سرویسی که در‌واقع قاتل پاندورا محسوب می‌شود. آیتونز رادیو که قرار است پاییز امسال و همراه با iOS 7 عرضه شود، یک سرویس پخش آنلاین (Streaming) و اولین سرویس پیشتیبانی‌کننده از تبلیغات است که کمپانی اپل ساخته است. آیتونز رادیو، نخستین نرم‌افزار مهم اپل، بعد از اپلیکیشن نقشه نیز هست.

iPhone 5S شاید شهریور معرفی شود:
همه نشانه‌ها، حاکی از آن هستند که اپل قصد دارد با معرفی iPhone 5S، آخرین نسل آیفون را ارتقاء بدهد. با توجه به اشاره‌هایی که اپل رسانده، به نظر می‌رسد، نسل جدید آیفون، پاییز و پیش از به پایان رسیدن سه ماهه سوم سال میلادی جاری معرفی شود. ۳۱ شهریور آخرین روز تابستان است و ۶ مهر ماه، سه ماهه سوم میلادی به پایان می‌رسد. پس می‌توان گفت، آیفون جدید در فاصله‌ای بین این دو تاریخ معرفی خواهد شد.

معرفی یک نسخه ارزان‌قیمت از آیفون در پاییز:

به نظر می‌رسد اپل، خود را برای انتشار رنگ‌های مختلفی از یک آیفون ارزان‌قیمت آماده کرده است. در ماه‌های گذشته، خبرها و تصاویر زیادی از رنگ‌های مختلف آیفون ارزان‌قیمت منتشر شده که احتمالاً iPhone 5C نامیده خواهد شد.
هنوز اطلاعات دقیقی از تاریخ و قیمت این آیفون در دست نیست ولی به نظر می رسد، این اسمارت‌فون، در دسته گوشی‌های میان‌رده با قیمتی معادل ۳۵۰ دلار یا بالاتر عرضه خواهد شد.

معرفی iPad 5 در مهر:
در تمام سال، عکس‌هایی از یک آیپد بازطراحی شده منتشر شده است. گفته می‌شد، آیپد جدید در بهار معرفی خواهد. که البته این اتفاق رخ نداد. حالا همه منتظر هستند تا نشانه‌هایی از معرفی آیپد جدید را در مهر ببینند. آیپد جدید قرار است سبک‌تر و نازکتر نسخه‌های پیشین خود باشد.

عرضه آیپد مینی با یک بروز رسانی ساده، باز هم در پاییز:

احتمالاً آیپد مینی امسال، بروز رسانی اساسی نخواهد داشت. از طرفی ارتقاء نیافتن آیپد مینی در طول یک سال بعید به نظر می‌رسد برای همین چند بروز رسانی در خصوصیات آیپد مینی دور از ذهن نیست.

بهار آینده، فصل آیپد مینی با صفحه‌نمایش رتینا:
این مسأله، یکی از نامشخص‌ترین خبرهای پیرامون محصولات جدید اپل است. خبرهای ضد و نقیض زیادی درباره آیپد مینی مجهز به صفحه‌نمایش رتینا منتشر شده است. اما انبوه گزارش‌های تحلیلگران، حکایت از این دارند که آیپد مینی در سه ماه اول ۲۰۱۴ عرضه نخواهد شد.
در آخرین نمونه کیتی هابرتی (Katy Huberty) گفته:
نقدینگی دوره‌ای پایین و مشکلات اپل در تأمین مواد اولیه، علت تأخیر در معرفی محصولاتی مثل iPhone 5S و iPad Mini است. با وجود این بخش مهمی از درآمدهای آتی اپل به خاطر همین محصولات خواهد بود.

iWatch جنجالی، در سال ۲۰۱۴:
ساعت هوشمند، یکی از پر سروصداترین محصولات اپل است. خبرهای زیادی درباره تلاش اپل برای ساخت این محصول منتشر شده است. اما به نظر نمی‌رسید iWatch به سال ۲۰۱۳ برسد. احتمالاً ساعت اپل، در سال ۲۰۱۴ و با مجموعه‌ای از سرویس‌های تناسب اندام و سلامت عرضه شود.

تلویزیون اپل، سال ۲۰۱۴ معرفی می‌شود. نه! صبر کنید، شاید به ۲۰۱۴ هم نرسد:

تلویزیون اپل، محصولی پر از شایعه‌های ضد و نقیض.
این محصول چه زمانی معرفی می‌شود؟ جنه مونستر (Gene Munster)، از تحلیلگرانی که فعالیت‌های اپل را دنبال می‌کند، می‌گوید Apple TV سال ۲۰۱۴ معرفی می‌شود. اما مونستر، قبلاً گفته بود سال ۲۰۱۳ سال Apple TV است. پس به نظر می‌رسد، پیش‌بینی‌های مونستر آنچنان دقیق نیستند! زمان معرفی تلویزیون اپل اصلاً مشخص نیست، ما فرض می‌کنیم این محصول اصلاً وجود ندارد. امسال خبرهای چندانی درباره Apple TV منتشر نشد.
آیفونی با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر باید تا پاییز ۹۳ معرفی شود؛ البته امیدواریم اینگونه شود:

در حالیکه تمام کمپانی معتبر، تصمیم به ساخت اسمارت‌فون‌هایی با صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر گرفته‌اند، اپل همچنان بر روی سایز کوچک صفحه‌نمایش خود تأکید می‌کند. HTC نسخه کوچکتر HTC One را با نام HTC One mini تولید کرده که صفحه‌نمایش آن ۴.۳ اینچ است. صفحه‌نمایش آیفون از این هم کوچکتر است. ما امیدواریم اپل ناگهان ترمز ببرد و یک آیفون ۵،۵ اینچی بسازد. البته این چیزی نیست که بتوان به وقوعش امید داشت. امیدواریم سال آینده حداقل یک آیفون ۵ اینچی معرفی شود.

شما چه فکر می‌کنید؟ به نظر شما اپل در ۱۲ ماه آینده چه محصولاتی را معرفی خواهد کرد؟

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *