xgoogle-nas

xgoogle-nasچند ماه پیش شرکت گوگل به اتفاق سازمان فضایی آمریکا (ناسا) نسل دوم رایانه کوانتومی شرکت D-Wave را خریدند و به طور مختصر اعلام کردند که می خواهند از آن در آزمایشگاهی برای پیشرفت هوش مصنوعی استفاده کنند؛ بی آن که توضیح بیشتری از چند و چون کار خود بدهند.

حالا بعد از گذشت مدتی تصمیم گرفته اند در قالب یک فیلم کوتاه، کمی خوراک به کنجکاوان علم برسانند و اطلاعات بیشتری منتشر کنند. آن طور که گوگل و ناسا توضیح داده اند این آزمایشگاه در نهایت قصد دارد مسائل مربوط به بهینه سازی را در سطحی فراتر از توان رایانه های سنتی بررسی و حل نماید.

 

مثلاً ناسا به توسعه مدلی جامع تر از کهکشان می پردازد، در حالی که گوگل از آن در جهت پیشرفت های پزشکی بهره می برد. در این فیلم کمی داخل یکی از رایانه های کوانتومی نسل دوم D-Wave به تصویر کشیده شده؛ جالب است بدانید با وجود اندازه کوچکِ مدارات، هر سیستم به محوطه بزرگی نیاز دارد تا سخت افزار مربوطه را در حد صفر مطلق، خنک نگه دارد.

گوگل گفته که نتایج بزرگی از تجارب اخیرش با تراشه های کوانتومی به دست آورده، از جمله اینکه کدام الگوریتم در تنظیمات کوانتومی بهتر جواب می دهد، و یا یافتن شواهد بیشتری درباره استفاده پردازنده D-Wave از در هم تنیدگی کوانتومی. البته باید چند سالی منتظر ماند تا پژوهش های این آزمایشگاه مشترک به نتایج ملموس برسد. شما آینده رایانش کوانتومی را چگونه ارزیابی می کنید؟

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *